A STAMP csapata
A STAMP egy olyan gyermekfoglalkoztató program, ahol egy káros szenvedélyektől mentes életmódot folytató designer csapat, egyetemi hallgatók, oktatók és végzett tervezőművészek dolgoznak együtt a tervezés, a kétkezi alkotás és a design területe iránt érdeklődő gyerekekkel.
További izgalmas videókért látogass el a TIKTOK csatornánkra!



Berta Barna
Szakmai vezető


Berta- Szénási Panna
Oktatási programvezető
A Pécsi Tudományegyetem szereztem Pedagógia- és filozófiatanár MA diplomát, jelenleg ugyanitt a Neveléstudományi Doktori Iskola képzésén veszek részt. A nevelési helyzetek épített- és tárgyi környezetét vizsgálom, ahol a különböző közösségi alkotói folyamatok fellelhető jegyeit tartom a legértékesebbnek. Célom, hogy a mi foglalkozásainkon is a közös, kreatív és produktív tevékenység összhangja valósuljon meg.


Imi
Workshop vezető
2020-ban diplomáztam a MOME-n, építőművész szakon. Jelenleg is építészettel foglalkozom. Fontosnak tartom, hogy a gyerekek megismerjék ezt a fajta szemléletet és felelősségteljesen részt vegyenek a környezetünk kialakításában.


Lóri
Workshop vezető
Temesváron már gyermekkoromban is azt a szakmát kerestem ami a művészetet és a kreativitást összemossa a reál tudományokkal. Így lettem a BME Építészmérnöki Kar hallgatója. Sokat köszönhetek az egykori DEMO táboroknak és programjaiknak, amelyek megmutatták milyen szép dolog a tervezés. Úgy érzem most rám került a sor, hogy más fiataloknak megmutassam milyen gyönyörű tud lenni a tervezés világa.


Matyi
Workshop vezető
Feltaláló szerettem volna lenni kiskoromban, de fogalmam sem volt hogy ehhez ennyire közel áll a formatervezés. Kiskoromban mindig próbáltam megoldani mindennapi problémáimat összebarkácsolt eszközökkel, rendszerekkel. 2022-ben végeztem el a MOME formatervezés alapszakot mialatt fél évet Csehországban Prágában is tanultam. Meglévő munkáim mellett mindig szívesen jövök Veszprémbe foglalkozást tartani. Most már több mint három éve tartok barkács workshopokat ugyanazzal a lelkesedésel ahogy gyerekkoromban barkácsoltam az otthoni műhelyünkben.


Marci
Workshop vezető
Végzős filmrendező, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, média design szak célom egy olyan környezet és közös munka megteremtése, ami megalapozza a gyerekek vizuális igényességét és kiindulásként szolgálhat minden audiovizuális termékkel való találkozásukban (akár alkotóként vagy nézőként).


Maja
Workshop vezető
MOME építészeti tanszék tanulója vagyok, idén kezdtem a második BA évemet. Sok vargabetűt tettem mire rátaláltam az építészetre. Mozgóképet tanultam még gimnáziumi éveim alatt, viszont hamar rájöttem, hogy a valós terek alakítása és kézzelfogható elemek megteremtése hoz igazán lázba. Szeretném átadni azt az élményt a gyerekeknek, milyen ha egy ötletből megszületik valami olyan, ami a mindennapjaik részévé válhat.


Attila
Workshop vezető
2015-ben végeztem a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen. Gyerekkoromban abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy rengeteg kézműves-fejlesztő foglalkozáson vehettem részt, ezért is érzem fontosnak ezen készségek továbbörökítését. Véleményem szerint a valós méretű prototípus-gyártás a tervezési folyamat egyik legizgalmasabb és legtanulságosabb része. Az anyagokkal való analóg gyakorlati foglalkozás pedig remekül kiegészíti a kortárs digitális designt.


Lulu
Workshop vezető
LuLu vagyok, 22 éves. Képzett női szabóként textil workshopokon találkozhattok velem. A DEMO-Család és életérzés régóta kísér, hétszer voltam táborozó, illetve tavasz óta a táboroztatók csapatát gyarapítom. Jelenleg óvodapedagógiát tanulok, szeretek alkotni, fotózni, énekelni, táncolni. Mindig vevő vagyok egy ölelésre, legyen az bárhol, bármikor.


Peti
Fotós
Fotósként szeretek élethelyzeteket, embereket megörökíteni és ezen belül a az egyik kedvenc témám a gyermek programok fotózása. A STAMP dizájn foglalkozásokon való fotózás még ezen belül is viszi a prímet, hiszen a gyerekek mindig nagyon élvezik ezeket a foglalkozásokat, és kifejezetten szeretem az ő örömüket megörökíteni. Remélem, hogy a képeket böngészve átjön a kedves nézőknek a foglalkozásokon uralkodó remek hangulat!


Panni
Workshop vezető
Jelenleg a MOME mesterképzésén formatervezőnek tanulok. Táborozóként lettem a közösség tagja, így kötelességemnek érzem, hogy visszaadjam a következő generációnak azt a szeretetet és tudást, amit gyerekként kaptam. A formatervezésen keresztül a gyerekek könnyen megismerhetik és elsajátíthatják a design alapú gondolkodást és problémamegoldást, ami az élet minden területén hasznukra válhat.


Pötyi
Workshop vezető
Pötyi vagyok, a Moholy-Nagy Művészeti egyetem hallgatója. Sok évvel ezelőtt én is workshop résztvevőként csodálkozhattam rá arra a világra amivel mai napig foglalkozom, az animációs tervezésre és rendezésre. Remélem, most már mint workshop vezető én is megmutathatom ezt a megannyi varázslatot a gyerekeknek és bármerre is vigye lábuk őket, mindig tudják, hogy az alkotás öröme és mint önkifejezés mód mindig velük lesz.


Eszti
Workshop vezető
Eszter vagyok a Metropolitan Egyetem fotó szakos hallgatója. Szeretek kísérletezni, színekkel formákkal, hangulatokkal és mindezt különböző utakon megvalósítani. Kipróbálni a bennük rejlő lehetőséget. A workshopokon is ez a célom hogy a gyerekekkel együtt különböző utakat bejárva a megszokottól eltérően alkossunk. Szeretem látni amikor a foglakozások során mélyen bevonódnak, rácsodálkoznak az adott dolgokra míg a végén új tapasztalatokkal ,boldogan, saját munkákkal térnek haza.


Virág
Workshop vezető
2022-ben diplomáztam a MOME formatervező szakán.Tervezőként fontos számomra, hogy átadjam a tudásomat, megmutassam a gyerekeknek az alkotás örömét. A barkács foglalkozásokon végigjárjuk egy tárgy elkészülésének az útját, megtanítjuk őket arra, hogy hogyan tervezzenek, hogyan használják az eszközöket.


Imola
Workshop vezető
Középiskolában grafikát tanultam, de közben rájöttem, hogy sokkal jobban vonz a textiliákkal való tervezés és kivitelezés, így most textilművesnek tanulok a Jelky András Iparművészeti Szakgimnázium szakmai évfolyamán. A Bakony tetején, gyönyörű természeti környezetben nőttem fel, így nem véletlen, hogy a természetes anyagokból készíthető különböző textúrákkal és színekkel szeretek kísérletezni. Már gyerekként is szerettem a kézműves technikákat megismerni. Szeretek a gyerekekkel együtt tervezni és megalkotni valamit. Szeretem látni, ahogy belefeledkeznek a munkába. Mindemellett fontos számomra, hogy a gyerekek egy olyan dolgot vigyenek haza, amivel még sok ideig játszhatnak és hosszú életű legyen.


Marcsi
Workshop vezető
2015-ben diplomáztam a MOME-n, divattervező szakon. Imádok rajzolni és hímezni. Mivel gyermekként szerettem meg ezeket a tevékenységet, fontosnak tartom a tehetséggondozást. A textillel való munka nem csak a kézügyességet fejleszti, hanem a vizuális és térbeli gondolkodást is más dimenzióba emeli.

KultúrAktív Egyesület
A KultúrAktív Egyesület pécsi székhelyű közhasznú civil szervezet, akiknek céljuk, hogy a gyermekek és fiatalok érdeklődőbben forduljanak az épített környezet felé, megismerkedjenek a lakóhelyük kulturális, közösségi, természeti és építészeti értékeivel, és lehetőséget kapjanak annak közös alakítására, legyen szó saját szobájuk átrendezéséről vagy akár a település jövőjének meghatározásáról.
“A pályázat keretein belül szeretnénk a veszprémi gyerekekkel közösen olyan ötleteket megvalósítani, amelyek a közösség számára élhetőbbé teszik a várost. A közösségi gondolkodást helyezzük előtérbe és egyik célunk, hogy játékos módszereinkkel lehetőséget teremtsünk a generációk közötti gondolkodásra. Másrészt gyerekeknek szóló programjainkkal szeretnénk megismerni és megmutatni, hogy milyen a gyerekek számára Veszprémben élni, milyen különböző kulturális örökségekkel és hagyományokkal rendelkezik a város, ami reményeink szerint majd a fiatalok kötődését erősíti.”

Veszprém Megyei Honismereti Egyesület
A Veszprém Megyei Honismereti Egyesület elkötelezett a város iránt és olyan diákokból, önkéntesekből és szakemberekből tevődik össze, akik Veszprémhez és még közel 52 Veszprém megyei településhez érzelmileg is kötődnek és érdeklődnek a helytörténet és a saját lakóhelyük iránt. Az egyesület célja, hogy minél inkább támogatni tudják a szociográfiai, helytörténeti és néprajzi kutatómunkát. Az épített környezetre is nagy hangsúlyt fektetnek, valamint arra, hogy honnan eredeztethetőek a gyökereink és a társadalmi és művészeti hagyományokkal foglalkozó közösségek feltáró munkáját is támogatják.
“A Levéltárral közösen gondozott sorozat a veszprémi városrészek személyes történeteit dolgozza fel, a házak és a benne lakó családok történetén keresztül. Eddig négy városrész anyaga jelent meg, ami biztosítja a DEMO Egyesületnek, hogy a gyerekek jobban megismerhessék lakókörnyezetüket és bátrabban alakítsák saját képükre és igényeikre tereiket. A workshopokon, táborban résztvevőknek szeretnénk megmutatni, hogy mennyi érdekesség van, amire ők eddig nem figyeltek fel, nem tudnak róla, mert a szülők, nagyszülők nem mesélték el személyes történeteiket, pedig ezek rengeteg értéket és személyes kötődést adnak a környezet megismeréséhez.
Életkori sajátosság, hogy az ember a családja története iránt, csak egy bizonyos időszak után kezd komolyabban érdeklődni. Szeretnénk ezt a kíváncsiságot minél előbb felkelteni, aktív tér- és közösségalakító szándékká formálni.”

Art-i-csókák és a Kökény-kék tehetséggondozó Műhely
Először az Art-i-csókák Tehetséggondozó Műhely indult útjára a felső tagozatos BOTEV-es diákok körében, majd akkora sikert arattak, hogy az alsó tagozatosok között is elindult a Kökény-kék műhely.
Rendkívül tehetséges gyerekekkel dolgoznak együtt a veszprémi Hriszto Botev Általános Iskolában, ők készítik el a dekorációkat, különböző pályázatokat nyernek és igazi élvezettel alkotnak.
“Az egyik célom az, hogy minél több gyerkőchöz el tudjunk jutni és ezáltal ők maradjanak itt velünk Veszprémben és itt éljék ki a kreativitásukat. A másik célom, hogy össze tudjuk fogni a rajzot tanító pedagógusokat különböző szakmai fórumok segítségével, ami a STAMP-nek köszönhetően megvalósul.”
PARTNEREINK

A DEMO Egyesület által életre hívott STAMP - Kulturális korlenyomat gyerekszemmel c. komplex pályázat megvalósításában designerek, kulturális-, művészeti intézmények és közösségek tagjai vesznek részt és valósítják meg a programsorozat egyes elemeit.
A szakmai összefogás a következő szervezeteket tömöríti magába: Művészetek Háza Veszprém, Veszprém Megyei Honismereti Egyesület (VMHE), kultúrAktív Egyesület és több önálló művészeti tevékenységet folytató műhely és alkotóik.

